Oreo cheesecake

Tento recept ani zdaleka nepatří mezi nízkosacharidové, nízkokalorické, raw či veganské. Možná bych mohla tvrdit, že nepatří ani ke zdravému životnímu stylu. To se ale nestane. Jeden kousek božího cheesecaku ještě nikomu neublížil. Ba naopak. Občasná malá odměna posílí moji psychiku. Kvůli pár kaloriím se trápit fakt nebudu. A cheesecake je plný kámošek bílkovin. Tak!

Dlouho jsem přemýšlela, jaké občerstvení donést maturitní komisi. Chtěla jsem něco neobvyklého.. a pak mě to napadlo. Oreo cheesecake je dobrou volbou! 🙂

Co budeme potřebovat?

  • Oreo sušenky (já jsem měla dvě balení po 16, bohatě jsem zdobila a i tak mi zbyly)
  • 60g másla
  • tmavé sušenky (já využívám Zlaté kakaové věnečky #reklama)
  • 250g mascarpone
  • 200g ricotty
  • 100g cukru
  • 3 vejce
  • 1 lžíce mouky
  • 1 lžíce holandského kakaa
  • 130ml smetany
  • čokoláda (bílá/na vaření)

    P5161119.JPG

Nejprve si připravíme formu, kterou vyložíme pečícím papírem a dáme nahřát troubu na 150 stupňů. Poté rozdrtíme (můžete i v mixéru) 200g sušenek – jako základ jsem použila balení věnečků a přidala oreo, ze kterých jsem sloupla náplň, kterou jsem dala do druhé misky. K rozdrcenému základu přidáme kakao a rozehřáté máslo, promícháme a vmačkáme do formy. Je důležité nezapomenout na okraje. Krustu dáme péct na 10 minut do trouby.

P5161121.JPG

Mezitím do druhé misky přidáme mascarpone, ricottu, cukr, vejce a mouku. Vše prošleháme (doporučuji šlehat na nižší rychlost, pokud budete šlehat na vyšší, tak vám pak cheesecake snáz popraská). Nalámeme oreo sušenky (u mě 14 sušenek) na menší kousky a zamícháme je do těsta.
(..a ano jsem prasátko a vždy při pečení zašpiním půl kuchyně!)

P5161123.JPG

Vyndáme krustu z trouby a zalejeme připraveným těstem. Dáme péct na 30 – 44 minut, je potřeba cheesecake hlídat. Jak poznáte, že je hotový? Když s formou maličko zatřesete, tak povrch bude pevný,  ale uprostřed se ještě trošku třese. Cheesecake necháme chvilku vychladnout, poté objedeme navlhčeným nožem a vyndáme z formy.

P5161124.JPG

Necháme vychladnout a připravíme si polevu. Budeme potřebovat smetanu a čokoládu v poměru 1:1, záleží na tom, jak velkou vrstvu polevy budeme chtít a jak velkou máme formu. Já použila 130ml smetany a 130g bílé čokolády (až po ochutnání jsem zjistila, že je ta bílá poleva strašně sladká, příště bych ubrala cukr v cheesecaku, nebo použila tmavou čokoládu). Smetanu nalijeme do hrnce a ohříváme, těsně než by přišla k varu ji stáhneme bokem a přidáme čokoládu. Rozmícháme a necháme trošku zchladnout a zhoustnout. Poté nalijeme na cheesecake a dozdobíme zbylými sušenkami. Snad vám bude chutnat! 🙂

pečení.jpg

Leave a Reply

